måndag 22 februari 2010

God ,kväll alla vänner. Dessa örhänge och ring har jag gjort idag på beställning av mina barnbarn Felicia och Ella, det var ganska pilligt, men det är bara att sätta igång med nästa set. Jag har också börjat på en OS-mössa, väldigt tjockt garn och stor virknål, skillnad mot vad man brukar virka. Men det är skoj. Jag var i stan idag för att köpa pärlor och garn, det var precis tjockt med folk i garnaffären, alla skulle sticka OS-mössan, så just det garnet var slut ,fick ta ett annat, men det skulle gå bra. Jag tog färgerna svart, vintervitt ,rött och grönt.Hoppas det blir bra. Just nu har jag massor av projekt igång. Det skulle vara roligt med ett pysselcafe. Finns det några där ute som är pigga på det? Hör av er i så fall.

3 kommentarer:

  1. Du vet att jag hänger på direkt..... och jag tror att en kompis till mig också är på =) Hon var i alla fall intresserad av att gå på stickcafé...... nu jäklar får vi se till att vi får igång nåt....att vi kommer längre än till planeringen den här gången =))))
    puss o kram.... söta örhängen och ring.... och söta små ägg hos skalmans

    SvaraRadera
  2. Hej Gullan! Det vore väl roligt? Hoppas det kan bli av, kan man inte göra det som en cirkel? Var skulle vi kunna vara? Roligt att du tycer om smyckerna.<3

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Ta chansen att under en inspirerande helg i natursköna Waxholm prova på grunderna i tvåändsstickning den 22-23 Maj!
    Vi lär dig grunderna, och att sticka olika slags mönster med hjälp av grundmaskorna.
    För mer info besök stickkurs.se
    Sprid gärna detta till kreativa, intresserade och nyfikna människor på ditt stickcafé och på jobbet!

    Medlemmar i sticka.org erhåller 10% rabatt på kursavgiften!

    Varmt välkommen önskar
    Agneta
    &
    Marie-Louise

    SvaraRadera